Miért válasszunk gondosan székhelyszolgáltatót?
augusztus 19, 2019
A székhely a cég központi ügyintézés helye. Ide érkeznek a vállalkozás hivatalos levelei. Ezért a székhelyen, a hivatali órákban tartózkodnia kell valakinek, aki egyrészt átveszi a cég leveleit, valamint fogadja a telefonhívásokat, rendszerezi a leveleket, és rendezetten tárolja azokat, hogy majd ha jönnek a NAV ellenőrök (preventív ellenőrzés céljából), be tudja mutatni nekik azokat. Tehát itt kell őrizni a cég hivatalos papírjait, ki kell helyezni az utcafrontra a cég cégtábláját is. A székhelyen tehát egy elég komoly munka folyik, ez a cég központja mondhatni.
Azért szoktak sokan a székhelyszolgáltatás mellett dönteni, mert nem egészséges hosszútávon összekötni a magánéletet és a munkát, így az az opció, hogy a saját otthonunkba jelentsük be a székhelyünket, nem épp kifizetődő. Ha már a „kifizethetőségnél” tartunk, az sem épp költséghatékony, ha egy külön irodát bérelünk drága pénzért csak azért, hogy oda érkezzenek a leveleink. A székhelyszolgáltatás megoldja ezt a problémát, a szolgáltatónál dolgozók intézik a levelezési ügyeket, azonban ez nagy felelősséggel jár. Az ember nem szívesen adja ki a kezéből ezeket a magánjellegű feladatokat. Ahogy a könyvelő megválasztásakor, úgy a székhelyszolgáltatás kiválasztásakor is fontos, hogy olyan céggel kössünk szerződést, ami megbízható és leellenőrizhető.